معاون وزیر كار اعلام كرد

۱۰۵۰ کارگاه سال جاری مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می شوند

۱۰۵۰ کارگاه سال جاری مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می شوند به گزارش کار و درآمد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح فرآیند اجرای طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی اظهار داشت: سال جاری ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدفگذاری کرده ایم که طرح طبقه بندی در آنها عملیاتی شود.



علی حسین رعیتی فرد در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: سال قبل طرح تحولی را در وزارت خانه اجرا و مجموعه اقداماتی را پیگیری کردیم برای آنکه عدالت مزدی در کشور عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در پایان سال ۱۴۰۱ آزمون مشاورین طرح های طبقه بندی مشاغل را برگزار کردیم و برای اولین بار انحصار را شکستیم. همه کسانی که در این عرصه تخصص داشتند را به این آزمون دعوت کردیم تا تعداد نفراتی که طراحی و مشاوره طرح طبقه بندی را انجام می دهند، در کشور گسترش بدهیم که خوشبختانه از این طریق بیشتر از ۱۶۰ نفر مشاور به مشاورین قبلی ما افزوده شد.

رعیتی فرد افزود: سال قبل هم طرح تحولی را در وزارت خانه پیشنهاد دادیم که به باعث آن ۱۰۰۰ واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر مبنای ماده ۴۸ قانون کار، باید واحدهای بالای ۵۰ نفر مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند؛ بدین منظور سال جاری اجرای طبقه بندی مشاغل در ۱۰۵۰ واحد را هدفگذاری کردیم.

به گفته وی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در بنگاه ها باعث می شود کارگر با تجربه، ماهر و باسابقه با کارگری که نورسیده و حداقل بگیر است، تفاوت هایی در حقوق و دستمزد داشته باشند.





منبع:

1403/02/12
14:52:02
5.0 / 5
109
تگهای خبر: اقتصاد , حقوق , قانون , كارگاه
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است