با افتتاح راه آهن قزوین-رشت در سال جاری ایران مسیر ترانزیت بین المللی را ۲۴ روز كوتاه می كند كار و درآمد: مدیرعامل شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن از رسیدن كار راه آهن قزوین–رشت به مراحل پایانی خود اطلاع داد و اظهار داشت: این ابرپروژه ملی در نیمه دوم سال توسط مقام های ارشد كشور افتتاح رسمی می گردد. به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، مصطفی معینی در نشست خبری امروز (یكشنبه) با بیان این خبر اظهار داشت: شركت ما بعنوان یكی از اصلی ترین شركت هایی كه خدمات فنی مربوط به راه آهن را عرضه می كند در طول سال های گذشته چند پروژه ملی و بزرگ را در دستور كار قرار داده كه ساخت راه آهن قزوین – رشت یكی از اصلی ترین این پروژه ها بوده است.وی افزود: این طرح مهم كه با احتساب خطوط فرعی و مسیرهای ایستگاهی ۲۸۵ كیلومتر ریل گذاری داشته است، خوشبختانه به مراحل پایانی كار خود رسیده و با صلاحدید مسئولان دولت می تواند در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری نهایی برسد. مدیرعامل شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) افزود: با افتتاح این پروژه و البته تكمیل آن تا آستارا جابه جایی بار در این منطقه جغرافیایی سرعت قابل توجهی پیدا می كند، هم اكنون بارهای ترانزیتی بین المللی تا از هلسینكی فنلاند به اقیانوس هند برسند ۴۵ روز زمان نیاز خواهند داشت. این در حالی این كه با بهره برداری از این مسیر زمان انتقال كالا به ۲۱ روز كاسته می شود از این رو این پروژه برای ما اهمیت بالایی دارد.مدیرعامل شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن با بیان این كه این پروژه از نظر شرایط فنی و جغرافیایی یكی از مهم ترین و دشوارترین پروژه های زیرساختی ایران بود، توضیح داد: این مسیر سه حوزه جغرافیایی متفاوت دارد كه ۵۰ درصد آن در دشت، ۴۰ درصد در كوهستان و ۱۰ درصد در تپه ماهور تولید شده است. این پروژه ۱۳ پل بزرگ هم داشت كه ساخت خیلی از آنها نیاز به تحولات جدی در فرآیند زیربنایی، پروژه های ریلی كشور داشت كه خوشبختانه بخش قابل توجهی از كار آنها به مرحله ی نهایی رسیده است.به گفته معینی، پروژه قزوین به رشت از ارتفاع ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا شروع شده و به رشت می رسد كه هم ارتفاع با سطح دریا به حساب می آید.معینی راه آهن مراغه-ارومیه را یكی از پروژه های ملی در شركت تراورس دانست و اظهار داشت: این مسیر كه به صورت كلی ۱۸۵ كیلومتر ریل گذاری نیاز دارد در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی را پشت سر گذاشته و ۸۵ كیلومتر آن زیربار ترافیك رفته است. هم اكنون بحث اتصال ارومیه به شبكه ریلی به مراحل پایانی رسیده و عملیات تكمیلی مورد نیاز در حال انجام می باشد.وی ساخت خطوط جدید برای مسیرهای قدیمی را یكی دیگر از برنامه های شركت تراورس معرفی نمود و توضیح داد: در طول این سال ها پروژه هایی مثل اندیشمك–اهواز، اهواز–سربندر و خطوط راه آهن ریلی مانند خط سوم و چهارم ورامین–گرمسار بخشی از پروژه هایی بوده كه از جانب این شركت در دستور كار قرار گرفته است. در كنار آن بحث اتصال چشمه های بار به شبكه ریلی هم یكی دیگر از برنامه هایی است كه از جانب دولت به شركت ما عرضه شده و ما در مسیرهایی مانند میبد، اردكان، بافق، گرگان و مسیرهایی مانند اتصال زرند كرمان به شبكه ریلی فعالیت های جدی داشته ایم.به گفته معینی، شركت شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن در طول سال های گذشته وظیفه تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را هم برعهده داشته كه در این حوزه ها سه اولویت ترافیك عبوری، بار محوری و سرعت بعنوان یكی از جدی ترین اولویت ها به منظور حفظ خطوط ریلی در دستور كار قرار داشته است.وی اضافه كرد: این فرآیند مهم با استفاده از بروزترین ماشین آلات ریلی دنیا اجرایی شده و برای مسیرهای مهمی مانند راه آهن جنوب كه در طول سال های گذشته با سوانح و اتفاقات تلخی مواجه شده بود، به صورت كامل انجام شده و ۱۰۰ كیلومتر از این مسیر مهم كه در آن ۴۰ كیلومتر تونل وجود دارد به صورت كامل نوسازی شده است.مدیرعامل شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن افزود: فعالیت در راه آهن اصفهان، لرستان، مشهد، شلمچه، هرمزگان و راه آهن تهران بخش دیگری از فعالیت های این شركت را تشكیل می دهد و می توان اظهار داشت كه تعمیر و نگهداری حدود ۷۰ درصد از خطوط ریلی كشور مسئولیت این شركت به حساب می آید.وی با بیان این كه شركت تراورس در كنار قطار در عرصه متروی بین شهری مسئولیت هایی را برعهده گرفته است، تصریح كرد: یكی از اتفاقات بازسازی كامل شبكه ریلی تهران – كرج بود كه خوشبختانه با وجود سختی ها به صورت كامل انجام شد. در كنار آن شركت ما وظیفه نگهداری حدود نیمی از ریل های خطوط متروی تهران را هم در اختیار دارد و به دنبال آن هستیم كه اقدامات خود در این زمینه را گسترش دهیم و حتی فعالیت هایمان را در شبكه متروی دیگر شهرها را هم دنبال نماییم.وی در انتها با بیان این كه با وجود تمام مشكلات و شرایط سخت اقتصادی كشور، شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن توانسته فعالیت های خویش را به صورت كامل اجرایی كند، توضیح داد: در صورتیكه منابع مالی لازم تامین شده و اتفاق خاصی رخ ندهد ما نه تنها مسئولیت های داخلی خویش را انجام می دهیم كه حتی در جریان مذاكراتی كه با كشورهایی مانند عراق، سوریه، افغانستان، پاكستان و تركمنستان داشته ایم بحث صدور خدمات و محصولات مان را هم پیگیری می نماییم كه امیدواریم در آینده نزدیك نتایج قطعی آن مشخص شود. 1397/07/01 00:00:42 5.0 / 5 4815 تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خدمات , شركت این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ۶۵ درصد بافت مسجدسلیمان فرسوده است مشکلات مسافرین هواپیمایی ترکیش ایرلاینز رفع می شود پیش بینی افزایش تورم آمریکا در ۲۰۲۵ نامه کمیسیون عمران به رئیس جمهور برای تشکیل شورایعالی مسکن نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵