اتصال راه آهن به متروی تهران از ۳ نقطه جدید كار و درآمد: معاون فنی و زیربنایی شركت راه آهن اعلام نمود كه طبق برنامه ریزی انجام شده از جانب این شركت راه آهن از سه نقطه جدید به متروی تهران متصل خواهد شد. به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، مازیار یزدانی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار نمود: در كنار اتصال متروی تهران به ایستگاه مركزی فعلی راه آهن برنامه ریزی هایی انجام شده تا شبكه راه آهن با استفاده از دیگر ایستگاه ها هم به متروی تهران متصل شود. در این راستا ایستگاه جدیدی در شهرری ساخته خواهد شد كه فرآیند تملك اراضی آن به آخر رسیده و انتظار داریم با نهایی شدن ساخت این ایستگاه امكان اتصال مستقیم آن با مترو فراهم گردد. وی ادامه داد: در كنار آن ایستگاه جوانمرد قصاب هم بعنوان یكی دیگر از طرح های راه آهن در دستور كار قرار گرفته و دراین راستا برای اولین بار یك ایستگاه ریلی زیرزمینی در این محدوده از تهران ساخته خواهد شد. در كنار آن در ترمینال جنوب هم ایستگاه راه آهنی فعال می گردد تا برای اولین بار در یك مجموعه تركیبی از قطار، مترو و اتوبوس در كنار یكدیگر قرار بگیرند. معاون فنی و زیربنایی شركت راه آهن با بیان این كه هم اكنون ۲۳۰۰ پروژه ریلی از جانب راه آهن در دست ساخت است، خاطرنشان كرد: این پروژه ها می تواند از پروژه های كوچك تا ابرپروژه تقسیم بندی شود. سه طرح مهم راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان، برقی سازی تهران – مشهد و برقی سازی گرمسار – اینچه برون پروژه های بزرگ در دست ساخت از جانب راه آهن هستند. یزدانی درباره آخرین وضعیت این سه پروژه مهم توضیح داد: راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان خوشبختانه با گشایش ال سی وارد مرحله خوبی شده هرچند برای سرعت گرفتن آن نیاز به باز شدن یك ال سی جدید وجود خواهد داشت كه در صورت نهایی شدن این مساله این راه آهن می تواند تا آخر دولت دوازدهم به بهره برداری برسد. برقی سازی تهران – مشهد هم آخرین مراحل ثبت قرارداد را پشت سر گذاشته و در گرمسار – اینچه برون هم مذاكرات نهایی با روس ها در حال انجام می باشد. وی با اشاره به اولویت بندی پروژه های ریلی از جانب راه آهن، اظهار نمود: با عنایت به محدودیت های موجود در منابع مالی ما این پروژه ها را به سه سرفصل ایمنی، محیط زیست و درآمدزایی تقسیم بندی كردیم. در حوزه ایمنی خطوط برقی ایران تا آخر سال به ATC یا سیستم كنترل هوشمند قطار متصل خواهد شد یعنی حدود ۸۰۰۰ متر از شبكه ریلی ایران وارد این مدار می گردد. تنها استثناهای باقی مانده سه مسیر تهران – شمال، كرمان – زاهدان و اصفهان – شیراز هستند كه به علت پایین بودن بار ترافیك به سیستم سیگنالینگ متصل نشده اند. به گفته معاون فنی و زیربنایی شركت راه آهن در هفته جاری سیستم ATC مسیر بافق به مشهد هم نهایی خواهد شد. یزدانی با بیان این كه یكی از اصلی ترین دغدغه های راه آهن قطارهای حومه ای به حساب می آیند، توضیح داد: خوشبختانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و ما توانسته ایم خط ۴ مسیر تهران – گرمسار را به پیشرفتی جدی برسانیم و می توان انتظار داشت كه از این مسیر تا ابتدای سال ۱۳۹۷ بهره برداری شود. در متروی پرند هم توافقاتی انجام شده تا بتوان از مسیر آن برای قطارهای حومه ای بهره برد و بدین سان زمان راه اندازی مسیر را كاهش داد. در تمام شهرهای بزرگ ایران بحث قطارهای حومه ای به صورت جدی پیگیری می گردد و یكی از اصلی ترین پروژه های در دستور كار ما قطار حومه ای ساری به بابل است. وی یكی دیگر از اولویت های راه آهن را اتصال به چشمه های اصلی بار قلمداد كرد و اظهار داشت: در این زمینه حدود هزار میلیارد تومان پروژه با پیش بینی ۴۵۰ كیلومتر ریل كشی در دستور كار است اما تابحال به ۱۲ نقطه باری اصلی وصل شده ایم و مابقی پروژه ها هم پیگیری می شوند. یكی از اصلی ترین دغدغه های ما اتصال سایپا به شبكه ریلی است كه این مورد ۱۰ میلیارد تومان هزینه ریل كشی و ۴۰ میلیارد تومان هزینه تملك اراضی دارد كه امیدواریم با مشاركت این شركت خودروساز امكان اتصال راه آهن به سایپا فراهم گردد. معاون فنی و زیربنایی شركت راه آهن درباره آخرین وضعیت تحویل ریل ملی به راه آهن هم اظهار داشت: خوشبختانه در جریان مذاكراتی كه با ذوب آهن داشتیم بنا شد یك طرف هندی بعنوان مشاركت كننده به این عرصه وارد شود و در زمینه های مختلف همچون تامین مالی و كنترل كیفیت به ذوب آهن كمك نماید. گام های بسیار مثبتی در زمینه ی تولید ریل ملی برداشته شده و با یك اهتمام نهایی می توان انتظار داشت كه این ریل به بهره برداری نهایی برسد. ما اعتقاد داریم در صورت تولید انبوه ریل در ایران قیمت تمام شده آن پایین بیاید و حتی امكان صادرات ریل به برخی از كشورهای منطقه وجود خواهد داشت. 1396/10/19 23:38:41 5.0 / 5 5312 تگهای خبر: تولید این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط رصد قیمت برخی اقلام اساسی در بازار به همراه جدول بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی در کمیسیون اصل نود مبحث ۱۹، پنجره ای به سوی کاهش ناترازی عرضه یک سبد حمایتی از کشاورزان ضروریست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۴