عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام كرد همكاری 200 شركت در ساخت واگن ملی به گزارش كار و درآمد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ساخت تجهیزات حمل و نقل ریلی شهری و واگن ملی اظهار داشت: تحولی كه حالا در حال رخ دادن است این است كه در حقیقت یك جهش تولید در عمق اتفاق افتاده است. بجای این كه ظرفیت ساخت داخلی 30 درصد باشد الان در بحث ساخت واگن ملی این ظرفیت به 85 درصد رسیده است. چنین فرآیندی، از شروع تا زمان افتتاح در یك سال و نیم طی شده است. به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای ساخت تجهیزات حمل و نقل ریلی شهری که عصر روز دوشنبه ۳ شهریور انجام شد اظهار داشت: شرکت واگن سازی تهران که ما در آن حضور داریم در حقیقت تابحال بیشترین سهم را در تولید واگن برای مترو داشته است و بیش از ۱۱۰۰ واگن را وارد خط کند.وی اضافه کرد: تحولی که حالا در حال رخ دادن است این است که در حقیقت یک جهش تولید در عمق اتفاق افتاده است. بجای این که ظرفیت ساخت داخلی ۳۰ درصد باشد الان در واگن ملی این میزان به ۸۵ درصد رسیده است. چنین فرآیندی، از شروع تا زمان افتتاح در یک سال و نیم طی شده است. ۲۰۰ شرکت در سطح کشور همکاری کرده اند و حداقل ۷۰ شرکت دانش بنیان در ساخت این تجهیزات فعالیت داشته اند. بنابراین، این پروژه، پروژه ای کاملا ملی و اثرگذار می باشد که می تواند برای صنایع دیگر نیز نمونه باشد.آقامحمدی با ابراز امیدواری درباب بالا رفتن سرعت ساخت واگن های مترویی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم فاصله دوونیم دقیقه ای بین قطارها داشته باشیم تا در تهران حداقل پنج میلیون مسافر را بتوان جابه جا کرد. این یعنی تحولی بنیادین که امیدواریم به زودی محقق شود. چنین چیزی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و امیدواریم در همین یکی دو سالی که از برنامه باقی مانده است این کار به انجام برسد.در ادامه، پیروز حناچی، شهردار تهران، با بیان این که پایه ی اصلی ساخت واگن ملی در شهرداری و با توافقی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری وجود داشته، شکل پیدا کرده است اظهار داشت: هدف این بوده است که هفت واگن قطار را تا جایی که امکان داشته باشد داخلی سازی نماییم. در سال جهش تولید، حدودا ۲۰۰ شرکت داخلی دراین زمینه همکاری دارند و بنا داریم ان شاء الله تا اوایل بهمن ماه پروژه را به بهره برداری برسانیم.وی درباره اهمیت این طرح بیان کرد: این پروژه از آن جهت مهمست که طراحی آن در داخل انجام و سعی شده است قطعاتی که تولید آنها از لحاظ اقتصادی منطقی است در داخل تولید شود و قطار ملی را برای نخستین بار داشته باشیم.در این مراسم، دکتر حمیدرضا طیبی، پیروز حناچی و علی آقامحمدی از گیربکس، مقاومت های ترمزی دینامیک قطارهای AC، موتور کششی، تغذیه کمکی، سیستم کنترل دور موتور و تابلوی توزیع برق DC که توسط جهادگران جهاد دانشگاهی علم و صنعت تولید شده بود بازدید کردند. منبع: كار و درآمد 1399/06/04 18:52:33 5.0 / 5 1741 تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , تولید , حمل و نقل این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ثبات قیمت در بازار گوشت قرمز با عرضه مازاد دام ایجاد مشکلات گوناگون از اثرات لایحه ی جدید تجارت مقایسه ربع قرن نوسانات شاخص دلار و قیمت طلا فوری، فوتی و شفاف نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۴