معاون وزیر كار: سامانه ملی اشتغال و كسب و كار افتتاح شد به گزارش كار و درآمد معاون وزیر كار از طریق اندازی سامانه ملی اشتغال و كسب وكار خبر دادو اظهار داشت: اطلاعات بازار كار از راه این سامانه در اختیار سیاست گذاران قرار می گیرد تا در سیاست گذاری از این اطلاعات بهره ببرند. به گزارش کار و درآمد به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری یکی از اهداف راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب وکار را دسترسی به آمار و اطلاعات در رابطه با عرضه و تقاضای نیروی کار دانست و اظهار داشت: اطلاعات و داده های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از راه این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست گذاران کشور قرار می گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست ها و برنامه های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند. معاون وزیر کار با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت سیاستگذاری و برنامه ریزی بازار کار و اشتغال کشور، این سامانه را راه اندازی کرده است اظهار داشت: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه ها و پایگاه اطلاعات مشاغل کشور بخش های اصلی این سامانه است. تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار کشور، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیشبینی نیازها، فرصت ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال به منظور تطبیق سرفصل های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در کشور (ملی و منطقه ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار به منظور تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل کشور همراه با شرح جامع مشاغل، همچون اهداف دیگری بود که منصوری بدان اشاره نمود. وی خاطرنشان کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال از همه افراد در سن کار کشور (۱۵ سال به بالا) شامل شاغلین، بیکاران و (خانه دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و…) و همینطور فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به https: //lmis.mcls.gov.ir/ رجوع کنند. منصوری با تاکید بر اینکه همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار نزد این وزارتخانه به صورت محرمانه باقی می ماند، در مورد مراحل ثبت نام در سامانه هم توضیح داد: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می کند، بعد از این مرحله با دریافت نام کاربری و پسورد وارد سامانه می شود، مرحله سوم هم دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است. به قول وی، کاربر می تواند تمامی اطلاعات در ارتباط با سوابق شغلی، تحصیلی، گواهی نامه ها…را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خویش را تکمیل کند. منصوری با اشاره به اینکه سامانه تا آخر سال جاری برای ثبت نام فعال است اضافه کرد: با راه اندازی و پیاده سازی سامانه، انتظار می رود از راه انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت هاو امکانات در اختیار دستگاه ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاستگذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار را به صورت مستمر رصد کنند. وی در مورد تأثیرگذاری این سامانه بر سیاستگذاری اشتغال هم اظهار داشت: به منظور کاهش مشکلات موجود در نظام جمع آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار کار، ضرورت استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار کشور، پیش نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزان و متولیان بازار کار کشور است. منبع: كار و درآمد 1399/08/15 12:29:39 5.0 / 5 1627 تگهای خبر: آموزش , اشتغال , بازار كار , بازنشسته این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط پروژه های موفق مهندسی ایران در منطقه دنبال ایجاد تعادل میان رشد اقتصادی و کنترل تورم هستیم جذب قطعی 500 نخبه در 44 دستگاه اجرائی فلزیاب همراه شما در سفرهای کاوشگری با اکسترا ویجر نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳