مسیر رفت فاز دو تهران-شمال به عید می رسد؟ به گزارش کار و درآمد، با تکمیل عملیات عمرانی منطقه 2 آزادراه تهران شمال، برنامه ریزی لازم انجام شده تا هرچه سریعتر خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این مسیر که لازمه بهره برداری از مسیر رفت منطقه 2 آزادراه است صورت گیرد. به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرائی آن از سال ۱۳۷۶ شروع شده و تا حالا فاز اول و چهارم این محور آزادراهی افتتاح شده و درحال بهره برداری است. پروز فتاح -رئیس بنیاد مستضعفان-به تازگی اظهار داشت که در حال حاضر عملیات عمرانی در منطقه ۲ آزادراه بصورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده و تنها خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این قطعه باقی مانده که اجرای آن مستلزم تامین منابع مالی است که بنا شده این تامین مالی توسط وزارت راه صورت گیرد. همین طور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان بهره برداری از مسیر رفت این منطقه در کوتاه ترین زمان، از برنامه ریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه آگاهی داد و اظهار داشت: ما برای تامین منابع مالی این پروژه در دولت برنامه ریزی هایی داریم تا هر چه سریعتر کمبود منابع این پروژه جبران شود. بذرپاش با اشاره به سیستم مانیتورینگ و کنترل آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: آزادراه تهران - شمال مجهز به سیستم کنترل و مانیتورینگ دقیقی است و بهره برداری از این آزادراه، کمک قابل توجهی به حذف نقاط حادثه خیز کشور که گردنه های جاده چالوس همچون این نقاط حادثه خیز هستند، می کند. در عین حال خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- اظهار داشت که عملیات اجرائی باند شرقی (برگشت) نیز تا آخر سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود. بعد از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران شروع شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می شود. از فاز دوم این آزادراه نیز تا حالا تونل البرز به عنوان طولانی ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره برداری رسیده است. در عین حال باند غربی منطقه دو آزادراه تهران-شمال حالا در مراحل پایان است و اعلام شده که با تامین بموقع منابع اعتباری تا آخر سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود. عملیات اجرائی باند شرقی نیز تا آخر سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود. منبع: كار و درآمد 1401/12/12 10:35:26 5.0 / 5 439 تگهای خبر: بنیاد مستضعفان , توسعه , حمل و نقل , سیستم این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ممنوعیتی برای صادرات پسته ایران به اروپا ایجادنشده است بودجه 1404 زیر ذره بین کارشناسان سازمان برنامه منابع دریافتی از خیرین برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را اختصاص دهد تفاهمنامه راه اندازی خط ریلی صنعتی به امضا رسید نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۲