جست وجو برای بلیت هواپیما، حدودا بی نتیجه!

جست وجو برای بلیت هواپیما، حدودا بی نتیجه! به گزارش کار و درآمد، مشاهده سایت های اینترنتی فروش بلیت هواپیما نشان داده است در بعضی مسیرهای هوایی برای روزهای آینده، خبری از بلیت نیست و در بعضی مسیرها هم قیمت قانونی از جانب ایرلاین ها رعایت نشده است.


به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، مبحث کاهش عرضه بلیت هواپیما در ماه های گذشته مطرح شده و این مسئله همچنان ادامه دارد. گشت و گذاری در سایت های اینترنتی فروش بلیت هواپیما نشان داده است در بعضی مسیرهای هوایی برای روزهای آینده، خبری از بلیت نیست.
















در مواردی هم که میتوان بلیت را در راه مورد نظر پیدا کرد، این بلیت با نرخی متفاوت با آنچه که سازمان هواپیمایی اعلام نموده، وجود دارد.
برای مثال در راه تهران- اهواز که حداکثر نرخ قانونی، ۹۰۱ هزار تومان اعلام شده، بلیت موجود در کلاس اکونومی (اقتصادی) و به صورت سیستمی و نه چارتری، یک میلیون و ۳۸۴ هزار تومان به فروش می رسد.


همینطور در راه تبریز به اهواز که حداکثر باید یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان باشد، قیمت بلیت پرواز بین این دو شهر در شرایط سیستمی و اکونومی، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رفته است.


شرکتهای هواپیمایی در ماه های گذشته تلاش کردند تا قیمت بلیت پرواز را تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمود هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و با هر گران شدنی بدون تصویب ستاد تنظیم، برخورد خواهد شد.
علیرغم این برخلاف اصرار سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکتهای هواپیمایی به ثابت ماندن قیمتها از تیر ماه ۱۴۰۰ و آخرین تغییرات نرخ که آذرماه ۱۴۰۰ ابلاغ گردیده بود (در این لینک قیمت های ابلاغ گردیده قابل مشاهده است)، در هفته های گذشته در بعضی از مسیرهای پروازی، سقف قیمتی از جانب بعضی از ایرلاین ها رعایت نشد.
البته محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- اخیرا به تخلف بعضی از شرکتهای توزیع کننده بلیت در فضای مجازی خارج از نرخ های تعیین شده اشاره کرده و در نامه ای به سازمان تعزیرات حکومتی، خواهان ساماندهی بازار فروش بلیت هواپیما شد.
علیرغم این در حالیکه مبحث کاهش عرضه بلیت هواپیما در ماه های گذشته مطرح شده، مسؤلان صنعت هوایی معتقدند کاهش عمدی پروازها از جانب ایرلاین ها حقیقت ندارد، چونکه شرکت ها از فروش بلیت سود می کنند.
دراین میان اما بارها مطرح شده که مشکلاتی نظیر زمین گیر بودن برخی هواپیماها می تواند عاملی برای کمبود بلیت باشد، کما این که دراین مدت بارها از جانب انجمن شرکتهای هواپیمایی مطرح شده که قیمت های دستوری بلیت و ثابت ماندن قیمتها در یک سال و نیم گذشته، می تواند منجر به زمینگیر شدن هواپیماها و به دنبال آن کاهش ارائه شود.




منبع:

1402/02/23
09:25:06
5.0 / 5
594
تگهای خبر: اقتصاد , اینترنت , پرواز , سازمان
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است