کاهش قیمت جهانی نفت برنت ۸۲ دلار و ۳۷ سنت شد

کاهش قیمت جهانی نفت برنت ۸۲ دلار و ۳۷ سنت شد به گزارش کار و درآمد، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۳۷ سنت رسید.



به گزارش کار و درآمد به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی در روز جمعه کاسته شده که بازارها درحال بررسی تاثیر بالا ماندن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای مدت طولانی تری هستند. اما شاخصهای نفتی بهترین هفته خویش را طی دو ماه گذشته تجربه کردند که نتیجه پیشبینی بهبود تقاضا برای نفت خام و سوخت بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۶ سنت معادل ۰.۵۹ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۱۶ سنت معامله می شود.
قیمت شاخص نفت خام برنت و نفت آمریکا ۳ درصد ظرف یک هفته گذشته افزایش پیدا کرده که بهترین عملکرد آنها از پنجم آوریل بوده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان بر پیش بینی خود برای رشد بالای تقاضای جهانی برای نفت امسال میلادی تاکید دارد و بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس هم تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا را در این تابستان پیشبینی کرده است.
قیمت نفت در هفته گذشته به خاطر نتیجه اجلاس ائتلاف اوپک پلاس در خصوص افزایش تدریجی تولید بعد از ماه سپتامبر، کاهش پیدا کرد.
روسیه ضمن اشاره به این که از سهمیه تولید خود طبق قرارداد اوپک پلاس در ماه مه فراتر رفته، قول داد به تعهدات خود طبق قرارداد این ائتلاف پایبند بوده و بیشتر از قبل از بازار حمایت کند.
اما روند افزایش قیمت نفت در این هفته به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره متوقف گردید. فدرال رزرو آمریکا اعلام نمود روند کاهش نرخ بهره احتمالا از ماه دسامبر شروع می شود، یعنی اواخر سالجاری میلادی.
در این بین آژانس بین المللی انرژی طی گزارشی در روز چهارشنبه اعلام نمود پیشبینی می کند تقاضا برای نفت در ۲۰۲۹ به اوج خود برسد و در انتها دهه حاضر در حدود ۱۰۶ میلیون بشکه در روز ثابت شود.

1403/03/25
13:12:13
5.0 / 5
246
تگهای خبر: بانك , تولید , سازمان , سرمایه
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است