معاون دادستان كل كشور:

۳۱۰۰ ساختمان مهم تهران مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته است

۳۱۰۰ ساختمان مهم تهران مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته است به گزارش کار و درآمد، معاون دادستان کل کشور با اعلان اینکه 16 هزار ساختمان مهم و بلندمرتبه در تهران وجود دارد که مشمول پایش و ارزیابی می شود، اظهار داشت: بالاتر از 3100 ساختمان مورد بازدید قرار گرفته و ارزیابی ایمنی یکپارچه نسبت به آنها انجام شده است.



به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، نخستین جلسه شورای پیش گیری از وقوع جرم دادستانی تهران با موضوع «بررسی عملکرد و گزارش اقدامات دادسراها درباره ی پیش گیری از وقوع جرم و ارائه برنامه اعضا و معاونین حقوق عامه دادسراها درباره ی کاهش جرم» قبل از ظهر امروز (۶ شهریورماه) اجرا شد.

این جلسه با حضور غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور؛ محمدحسین صادقی مدیرکل پیش گیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور؛ ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیش گیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران و معاونین حقوق عامه دادستان های شهرستان های استان تهران اجرا شد.

غلامعباس ترکی در این جلسه اظهار داشت: پیگیری حقوق عامه یک نظام است که موارد و اجزا آن ارتباط تنگاتنگی باهم دارند به همین دلیل باید مسائل مختلف در این نظام را به طور هماهنگ، پیگیری و دنبال نماییم تا نتیجه لازم حاصل شود.

وی اضافه کرد: به جهت اینکه یک نظام کار خودرا درست انجام دهد در گام اول باید رویکرد آن دقیق و صحیح باشد. اگر به سند تحول قضایی بنگریم، برای رویکرد های دستگاه قضایی خصلت هایی در نظر گرفته شده است که اهم آنها ایجابی و پیشگیرانه بودن، نوآورانه و فناورانه بودن و مشارکت پذیر بودن است. باید به این نقشه راه دقت کنیم و در پیگیری موضوعات حقوق عامه این رویکردها را نصب العین قرار دهیم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اعلان اینکه استواری ساخت حقوقی و قاعده مندی روابط افراد، در پیش گیری از وقوع جرم بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: باید با سازوکارهای متناسب، هماهنگ و رویه واحد در پیگیری ها بدنبال ارتقای نظم حقوقی و انضباط اجتماعی و تقویت زیر ساخت های حقوقی مانند اجرای کامل حدنگاری اراضی و سنددار کردن دارایی مردم باشیم تا بتوانیم با رویکرد پیشگیرانه از حقوق مردم صیانت نماییم.

ترکی همین طور اظهار داشت: در مواردی که در اثر نقض حقوق عامه، خسارتی به مردم وارد می شود باید سازوکارهای لازم برای جبران خسارت مادی و معنوی شهروندان در دادسرا دیده شود، پیش بینی نظام جبران خسارت و توجه به وضعیت بزه دیده از اجزای اصلی نظام واره حقوق عامه است که در رویکرد عدالت ترمیمی مورد تاکید می باشد. به عبارتی در پیگیری حقوق عامه باید نگاه جامع و متوازن به بزهکار و بزه دیده و مسئولیت هریک داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت بهره برداری صحیح و بجا از نظام حامع آماری، سامانه ها و بانکهای اطلاعاتی اظهار داشت: دسترسی و بهره برداری از این آمارها سبب اشراف اجتماعی دادستان می شود و سبب می شود دادستان ها نگاه دقیق تری به پدیده ها و لطمه های اجتماعی داشته باشند. برای اینکه ما دادستان ها به عنوان مدعی العموم و مسئول احیای حقوق عامه در قبال وضعیت لطمه های اجتماعی در کشور مسئولیت داریم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت توجه به نظام پایش و ارزیابی هوشمند و بهره گیری از سامانه های گزارش های مردمی و نظارت های الکترونیکی اشاره کرد: باتوجه به این نظام قادر خواهیم بود بموقع از موارد نقض حقوق عامه یا لطمه های اجتماعی باخبر شده و به آنها ورود نماییم و در نتیجه شاهد اثر بخشی بیشتری در پیگیری حقوق عامه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلان اینکه ساخت و سازهای بدون مجوز و ناایمن فاجعه هستند، اظهارکرد: ساختمان های ناایمن به ویژه در تهران خطرات جانی و مالی برای مردم در بر دارند که برای ساماندهی آنها باید کارشناسانه و با روحیه انقلابی ورود نماییم و ما در این رابطه در کنار دادستان ها هستیم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به این که ساماندهی اتباع بدون مجوز بحثی ملی است که نیازمند سیاستگذاری در سطح کلان است، اظهار داشت: با این وجود در قالب قوانین حاکم دست دادستان ها بسته نیست و می توانند ساماندهی های لازم را داشته باشند. همچون دادستان ها وظیفه دارند با همکاری پلیس، مدیریت شهری و دستگاه های مسئول از بکارگیری اتباع بدون مجوز در همه کسب وکارها، کارگاه ها و مشاغل خانگی جلوگیری نمایند. هیچکدام از مغازه ها و کارگاه ها نباید از اتباع بدون مجوز بهره گیرند. در این رابطه آگاه کردن مردم از تبعات قانونی و نتایج به کارگیری اتباع غیرقانونی و یا بدون هویت لازم است.

ترکی با اعلان اینکه امروز ضوابط ناظر بر مراکز نگهداری معتادان موادمخدر در مراکز موضوع ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر قدیمی و فرسوده شده و فاقد اثر بخشی است، اظهار داشت: با همکاری بخش های مسئول بدنبال ارائه طرحی نو جهت روزآمدسازی این مقررات هستیم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به این که نهضت ایمن سازی ساختمان ها در تهران به خوبی دنبال شده است، اظهار داشت: با پیگیری دادستانی، دستورالعمل پایش ساختمان های مهم و بلند مرتبه توسط وزارت کشور ابلاغ گردید و با پیگیری دادستان ها، دستگاهها پای کار آمدند و از آنها خواستیم وظایف خودرا عمل کنند. کارهای خوبی در این جهت انجام شده است و اکنون با پشتیبانی دادستانی، مالکان ساختمان ها نیز در ایمن سازی و رفع مخاطرات همکاری خوبی دارند؛ و ادامه این نهضت نیاز به پشتیبانی دادستان ها دارد.

ترکی با اشاره به وجود ۱۶ هزار ساختمان مهم و بلندمرتبه که در تهران مشمول پایش و ارزیابی می شدند، اظهار داشت: بالاتر از سه هزار و صد ساختمان مورد بازدید قرار گرفته اند و ارزیابی ایمنی یکپارچه نسبت به آنها انجام شده و بر این اساس رفع نقصها ایمنی آن هایی که نقص ایمنی داشتند در دستور کار قرار گرفته است.

معاون دادستان کل کشور افزود: همین طور بیمارستان ها و مراکز بهداشتی نیز در تهران مورد پایش قرار گرفتند و موارد ناایمن شناسایی شدند و طی مکاتبه ای که با وزیر بهداشت شد رفع نقصها و ایمن سازی ۱۳۷ بیمارستان در اولویت قرار گرفت و این مساله مهم نیز آنها توسط دادسرای تهران پیگیری می شود و این نهضت باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت دادستان ها بر اتمام طرح های ناتمام عمرانی اظهار داشت: یکی از مصادیق عمده تضییع حقوق عامه همین طرح های ناتمام عمرانی هستند که دادستان ها باید به چنین مواردی با جدیت ورود کنند و اگر عذر قانونی موجهی نباشد باید برخورد قانونی صورت گیرد، طرح های عمرانی نیمه تمام هزینه زیادی به کشور تحمیل می کنند.

معاون دادستان کل کشور همین طور اهتمام و کوشش های دادستان های استان تهران و معاونین حقوق عامه در حوزه مقابله و پیش گیری از لطمه های اجتماعی خصوصاً ساماندهی خردسالان کار خیابان و معتادان متجاهر را قابل تقدیر دانست؛ و در آخر این جلسه، سه نفر از معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در عرصه پیش گیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان این جلسه، سه نفر از معاونان دادستان عمومی و انقلاب در عرصه پیش گیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه مورد تقدیر قرار گرفتند.




1403/06/07
09:37:00
5.0 / 5
147
تگهای خبر: بانك , حقوق , عملكرد , قانون
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است