در ۵ ماهه امسال؛

صادرات فولاد ۴۰۰ میلیون دلار کاهش یافت

صادرات فولاد ۴۰۰ میلیون دلار کاهش یافت کار و درآمد: صادرات آهن و فولاد کشور در 5 ماهه امسال نسبت به زمان مشابه پارسال، 13 درصد معادل تقریبی 600 هزار تن به ارزش حدود 400 میلیون دلار کاهش داشته است.



به گزارش کار و درآمد به نقل از مهر، بررسی آمار صادرات پنج ماهه سال ۱۴۰۳ زنجیره فولاد کشور را منتشر نمود که بر این اساس حجم صادرات آهن و فولاد کشور، ۱۳ درصد معادل تقریبی ۶۰۰ هزار تن به ارزش ۴۱۹ میلیون دلار کاهش داشته است.
بر اساس این آمار صادرات تیرآهن در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۵ ماهه ابتدای سال قبل از نظر وزنی ۸ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۰ درصد افت داشته است. بدین سان صادرات این محصول از ۷۸.۱ هزار تن سال قبل به ۶۱ هزار تن امسال اما در مقابل از نظر ارزشی از ۴۴.۱ میلیون دلار به ۳۹.۸ میلیون دلار رسیده است.
همچنین صادرات میلگرد از ۹۹۰ هزار تن به ارزش ۵۱۰ میلیون تن در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۲۲۸ هزار تن به ارزش ۵۸۹ میلیون دلار در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ رسیده که بیان کننده رشد ۲۴ درصدی در وزن و ۱۵ درصدی در ارزش است. صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۵ درصد بالا رفته است.
بنابراین صادرات کل مقاطع طویل فولادی با رشد ۲۳ درصدی از یک میلیون و ۱۴۵ هزار تن در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۴۰۸ هزار تن در ۵ ماهه اول امسال بالا رفته است. همین طور از نظر ارزشی نیز صادرات این محصول با افزایش ۱۳ درصدی از ۵۸۹ میلیون دلار به ۶۷۴ میلیون دلار رسیده است.


صادرات ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار هم در وزن هم در ارزش با کاهش روبه رو شده است؛ به شکلی که از نظر ارزشی به ترتیب ۲۸.۷ درصد، ۴۳ درصد و ۲۴ درصد و از نظر وزنی به ترتیب ۳۱ درصد، ۲۴ درصد و ۹ درصد با کاهش روبه رو شده است.
بنابراین صادرات کل مقاطع تخت فولادی از ۱۹۵ هزار تن به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار در ۵ ماهه پارینه به ۱۴۱ هزار تن به ارزش ۹۴ میلیون دلار در ۵ ماهه امسال رسیده که بیان کننده کاهش ۲۸ درصدی است.
در مجموع صادرات کل محصولات فولادی در ۵ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۵۴۹ هزار تن به ارزش ۷۶۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۵ ماهه نخست پارینه به ترتیب رشد ۱۶ درصد و ۶ درصد را ثبت کرده است.
صادرات بیلت و بلوم و اسلب نیز در ۵ ماهه ابتدای امسال به ترتیب با کاهش ۹ و ۴۱ درصد در وزن و کاهش ۱۶ و ۴۴ درصد در ارزش روبه رو شده است.
در مجموع صادرات فولاد میانی از ۳ میلیون و ۹۶ هزار تن به ۲ میلیون و ۵۳۳ هزار تن رسیده که بیان کننده کاهش ۱۸ درصدی است. از نظر ارزشی نیز صادرات این محصول از یک میلیارد و ۵۷۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۱۹۶ میلیون دلار رسیده که کاهش ۲۴ درصدی را نشان میدهد.
صادرات آهن اسفنجی در ۵ ماهه اول امسال ۵۰۸ هزار تن به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار بود که نسبت به زمان مشابه پارینه با کاهش ۳۱ درصدی در وزن و ۳۲ درصدی در ارزش روبه رو شده است.
صادرات گندله و کنسانتره سنگ آهن نیز از نظر ارزشی در طول این مدت به ترتیب با افزایش ۴.۳ درصدی و کاهش ۱۷ درصدی مواجه بوده است.

1403/07/04
09:10:23
5.0 / 5
152
تگهای خبر: صادرات , محصولات
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است