به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا بر این اساس جابه جایی محموله های كانتینری بعنوان یكی از اصلی ترین عرصه های فعالیت بندر شهید رجایی در ۹ ماهه سال جاری به حدود دو میلیون PEU كانتینر رسیده است كه در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۲۱ درصدی را نشان داده است.
در حوزه كانتینرهای ترانشیپی هم رقم جابه جا شده در بندر شهید رجایی به حدود ۲۰۰ هزار PEU رسیده كه در پنج ماهه اخیر رشدی ۶۷ درصدی را نشان داده است.
همچنین این بندر در دو حوزه صادرات و واردات آماری مشابه به ثبت رسانده است. جابه جایی كانتینر صادراتی رشدی ۱۳ درصدی و كانتینرهای وارداتی هم رشدی ۱۳ درصدی را به ثبت رسانده اند. با عنایت به اینكه بندر رجایی بعنوان بزرگترین بندر كانتینری ایران به حساب می آید، بیش از ۸۰ درصد كالاهای كانتینری كل ایران با استفاده از این بندر جابه جا می گردد.
در كنار بندر رجایی، بندر نوشهر بعنوان یكی از اصلی ترین بنادر شمالی ایران هم آمار قابل توجهی از خود به ثبت رسانده تا جایی كه میزان صادرات كالا در ۹ ماهه امسال در این بندر افزایشی ۶۸ درصدی را نشان داده است.
با توجه به تبدیل شدن نوشهر به یك منطقه ویژه اقتصادی به نظر می رسد این بندر با استفاده از بازارهای بین المللی به صورت خاص با كشور روسیه امكان تداوم حركت رو به رشد خویش را كه از چند سال قبل شروع شده خواهد داشت.