راهی برای حل مشکل تملک زمینهای شمال در پروژه رشت - آستارا کار و درآمد: به گزارش کار و درآمد، به قول یکی از معاونین پیشین راه آهن، وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل تملک زمینهای کشاورزی در پروژه رشت - آستارا، می تواند از حریم اتوبان که در اختیار وزارت خانه است، استفاده نماید. عباس قربانعلی بیک در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به پروژه رشت - آستارا بیان نمود: هم اکنون ما چند مسیر اتصال به روسیه و آسیانه میانه داریم، همچون خطوط ریلی سرخس و اینچه برون که هر دو هم واقعیتشان با ادعایی که اول می شد، متفاوت است. ازاین رو باید به نحوه مطالعه اجزا و جزئیات سیستم توجه داشت، شیوه هایی که در یک پروژه کار می شود می تواند آنرا به متروپل آبادان تبدیل کند یا یک پروژه با خیر و برکت. وی تصریح کرد: مساله اینست که ما باید بدون تعصب این پروژه را دقیق بررسی نماییم و برای انتخابهای مختلف وقت بگذاریم؛ نه این که بخواهیم تنها از یک مشاور مشورت بگیریم، چونکه اغلب مشاورین تحت تأثیر کارفرما هستند و مطابق دستور آنها اظهار نظر می کند و طرح توجیهی می دهد بدون آنکه به ابعاد حقیقی مسئله بپردازد که این مورد به صلاح نیست. این پیشکسوت حوزه حمل و نقل اظهار داشت: از سوی دیگر باید انتخابهای مختلف این پروژه را هم مد نظر داشته باشیم، چونکه راه اندازی خطوط ریلی زمان بر است و در مورد زمینهای شمال که تملک زمین خیلی سخت است هم، هزینه برتر خواهد بود، چونکه در این زمین ها ارزش زمین با واگذاری برای حمل و نقل ریلی پایین می آید بر خلاف این که با راه اندازی اتوبان ارزش زمین بالا می رود. قربانعلی بیک افزود: برای این مورد راهکاری پیشنهاد کردیم که از این فرصت استفاده نمایند و آن هم توازی راه و راه آهن است؛ راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ ازاین رو وزارت راه می تواند از این حریم استفاده و راه آهن بسازد. این مورد سبب می شود مشکل تملک زمین در مناطقی مانند شمال که زمان بر و پرهزینه است حل شود. کما این که در کشورهای اروپایی هم سال هاست که این کار را انجام می دهند. وی تصریح کرد: پیش از این که برای پروژه های این چنینی وارد عمل شویم باید روی آن فکر نماییم و انتخابهای مختلف را ببینیم؛ چونکه اگر زوایای مختلف این پروژه ها دیده نشود، با اعتبار و بودجه هم نمی توان راه به جایی برد. سرمایه ای که مقرر است روسیه بدهد هم اگر ما روی آن فکر نکرده باشیم، سبب می شود که آثار مثبت پروژه برای ما کم و آثار منفی آن زیاد شود. 1402/02/03 11:17:37 5.0 / 5 524 تگهای خبر: حمل و نقل , سرمایه , سیستم , كارفرما این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ممنوعیتی برای صادرات پسته ایران به اروپا ایجادنشده است تفاهمنامه راه اندازی خط ریلی صنعتی به امضا رسید آمادگی جذب سرمایه گذار برای نصب پل عابر پیاده و تابلوهای تبلیغاتی در خوزستان آشکارسازی ۷۶ مورد از نقاط پرخطر در محورهای خوزستان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳