تربیت 500 هزار نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال

تربیت 500 هزار نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال به گزارش کار و درآمد، معاون وزیر کار از امضای تفاهمنامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال اطلاع داد.



غلامحسین محمدی در گفتگو با ایسنا، در تشریح تفاهمنامه مذکور اظهار نمود: در توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت دادیم و بزودی به امضای دو وزیر می رسد، مقرر شده در طرح تقویت نیروی ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال کار خویش را بعنوان همکار اصلی آغاز نماییم. هم اکنون ۳۱ مرکز آموزشی در کشور بوجود آمده و در ۳۱ استان مراکز توسعه مهارت اقتصاد دیجیتال را راه اندازی کرده ایم.

وی اضافه کرد: در این مراکز آموزش هوش مصنوعی، بلاکچین، امنیت سایبری، اینترنت اشیاء، داده های بزرگ و فضای ابری را شروع کردیم و ۱۰ رشته دیگر هم هست که به مرور به آنها اضافه می شود و هدف از اجرای تفاهمنامه اینست که با همکاری اجزای زیست بوم در دانشگاه و مدارس و با راهبری وزارت ارتباطات، به تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال برسیم و این طرح یکی از اقداماتی است که با عنایت به تغییرات بازار کار لازم و ضروریست.

اجرای طرح سرباز ماهر با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما با ستاد کل نیروهای مسلح هم طرح "سرباز ماهر" را بر مبنای برنامه هفتم توسعه پیش می بریم و مقرر شده سالی ۱۷۰ هزار سرباز را آموزش مهارتی بدهیم.

محمدی در رابطه با تغییر و تحولات بازار کار آینده هم اظهار داشت: بر اساس گزارش های جهانی، ۴۴ درصد از مهارت های کلیدی نیروی کار تا سال ۲۰۲۷ تغییر خواهد کرد، به نحوی که از هر ۱۰ کارگر ۶ نفر به آموزش های جدید نیاز خواهند داشت. همینطور ۴۰ درصد از مهارتهای فعلی تا سال ۲۰۳۰ منسوخ یا نیازمند بروزرسانی خواهند شد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای تا سال ۲۰۲۵ مهم ترین مهارتهای برتر از نگاه کارفرمایان، هوش مصنوعی، تاب آوری، انعطاف پذیری، سواد تکنولوژیک، تفکر خلاق و یادگیری مادام العمر خواهند بود.

توسعه مراکز آموزش هیئت امنایی جهت عرضه آموزش حین کار

محمدی با اشاره به اینکه سال جاری سال متفاوتی برای مجموعه فنی و حرفه ای است، اظهار نمود: یکی از نگاههای اصلی ما توسعه مراکز آموزش هیئت امنایی است. این مراکز تفاوت چندانی با مدارس هیئت امنایی در آموزش و پرورش و دانشگاه های هیئت امنایی در وزارت علوم ندارند ولی هدف از ایجاد مراکز مذکور اینست که از حالت تصدیگری بیرون بیاییم و جایی که مردم توانمندی دارند، مراکز آموزشی را به هیئت امنا واگذار نماییم.

معاون وزیر کار تصریح کرد: تنها تفاوت این مراکز با مراکز آموزش هیئت امنایی در مدارس اینست که مراکز ما بزرگتر و تجهیزات متنوع تر و ظرفیت تولید و عرضه خدمات بیشتری دارد و سبب می شود این مراکز در همان ترکیب آموزشی منتورینگ و آموزش حین کار و امثال آن، خروجی های بزرگتر و بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش هیئت امنایی قوانین و مقررات دولتی را کمرنگ می کند و می تواند با خلاقیت های بهتر کارهای بزرگتر انجام بدهد. برای تأمین مالی و تقاضامحوری هم طرح های متنوعی را ایجاد کردیم که طرح کنسرسیوم مهارت همچون آنهاست و هم اکنون در ۷ استان این طرح نهائی شده است.





منبع:

1404/01/21
13:10:02
5.0 / 5
21
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , اینترنت , بازار كار
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران کار و درآمد در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد
کار و درآمد: راهی نو جهت زندگی بهتر ، همراه شما در راه موفقیت


karodaramad.ir1396 - 1404 : حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است